2013. október 17., csütörtök

Meglepetés ebéd - Első bejegyzés :)



Mikor elhatároztam, hogy létre hozom ezt a blogot és sütéshez, főzéshez kapcsolódó történeteimet fogom szórakoztató (remélem :D) módon leírni, nagyon elégedett voltam az ötletemmel, de ugyanakkor meg is rettentem a feladattól, hiszen az emberrel nem történnek folyton vicces és szórakoztató dolgok az életben. Azonban a mai napon máris hoztam a formámat, így egy kicsit megnyugodtam, hogy „szerencsére” van mit írnom. :D
Elhatároztam ugyanis, hogy ma bolognai spagettit fogok főzni. Már napok óta készültem rá, volt egy kis maradék parmezán a hűtőben, azt el kellene használni, meg amúgy is jól esne valami finom, tápláló, meleg tésztaétel, most, hogy bejött a hideg… Kivettem a darált húst a fagyasztóból, letettem Hangát aludni (mindig fél 12 körül szokott elfáradni mostanában) és úgy döntöttem, hogy most, hogy van egy kis nyugalom, leülök még egy kicsit klimpírozni a gép elé. Délfelé álltam fel és hozzáláttam a hőn áhított bolognai elkészítéséhez. Bementem a spejzba, hogy előkészítsem a hagymát. Belenyúltam a hagymás kosárba és… nem találok hagymát!! MIIII???? De hát hová lett???? Hagyma MINDIG van itthon!!! Most akkor mit fogok csinálni??? A hús kiolvasztva, azzal mi lesz?? Túlzás lenne azt állítani, hogy lepergett előttem az életem, de egy pillanatra lefagyott a szoftver és nem nagyon tudtam, mihez fogok így délben mindenféle ebéd ötlet nélkül kezdeni. OK, újratervezés… Penne arrabiata? Ahhoz is hagyma kell. Spagetti carbonara? Nincs itthon se bacon, se semmilyen ehhez használható sonkaféleség. Benézek a fagyasztóba, ott mit találok. Bepácolt flekken husi: már nincs idő kiolvasztani. Karalábé: lehet belőle levest csinálni. Na jó, de mi lesz utána?? Közben majdnem fél egy, ha Hanga felébred, éhes lesz, addigra kell kreálni valamit. Hát jó. Krumpli mindig van itthon (persze, hagyma is :D), a darált hús adott, így krumpli főzeléket meg fasírtot kezdtem szélsebesen gyártani.

Hozzávalók a fasírthoz (két és fél személyre):
  • 25 dkg darált hús
  • egy tojás
  • egy teáskanálnyi piros paprika
  • egy mokkáskanálnyi só és bors
  • egy nagy gerezd foghagyma
  • egy szelet kenyér (kifli, zsemle, teljes kiőrlésű cipó, vekni stb…) vízbe áztatva

Hozzávalók a krumplifőzelékhez:
  • kb 4 közepes krumpli
  • egy teáskanál só
  • két babérlevél
  • kb két evőkanál olaj és liszt a rántáshoz
  • két evőkanál tejföl
  • fél- egy dl tej, attól függően, hogy mennyire híg főzeléket szeretnénk
  • egy szűk evőkanál ecet, persze attól függ, hány százalékos, kóstolással lehet korrigálni

Először megpucoltam a krumplit, felkockáztam és odatettem főni egy nagy csipet sóval meg két babérlevéllel. Ezután beáztattam a száraz kenyeret (ez mindig van itthon, mert össze szoktam gyűjteni a maradék kenyeret, kiszárítom, és ebből lesz a zsemlemorzsa) és elkezdtem összedobálni a fasírt hozzávalóit. Végül belemorzsoltam az áztatott kenyeret is és kézzel jól összegyúrtam úgynevezett „maricskoló” mozdulatokkal (a férjem szerint ez a szó nem létezik :D) Begyújtottam a tűzhelyet az olaj alatt és amíg az olaj melegedett gyorsan gombócokat formáltam a fasírtból és zsemlemorzsába forgattam, majd betettem őket sülni. Amíg sültek, befejeztem a főzeléket: olajból és lisztből rántást csináltam, kicsit pirítottam, majd kevés hideg vízzel felöntöttem (közben kutyul, kutyul) és kevergetés mellett a krumplihoz öntöttem. Ezután öntöttem a főzelékbe egy kis tejet és a sietségre való tekintettel a hőkiegyenlítésre fittyet hányva hozzáadtam némi tejfölt. Viszont rájöttem, hogy ha a tejfölt szélsebes kutyulás mellett adom a főzelékhez, nem fog kicsapódni. :) Végül kevés ecetet öntöttem a főzelékbe és megfordítottam a fasírtokat. Ezzel a főzelék kész, már csak a fasírtokat kell megvárni. :) Ekkor meghallottam, hogy Hanga nagyban „dumál” a szobájában, valószínű éppen a plüssállatát oktatja, így mentem is érte, hogy kezdhessünk ebédelni.

Így készült el az ebéd kicsit több mint fél óra alatt. :)

Tudom, hogy mindenki látott már krumpli főzeléket és fasírtot, de azért megkértem a páromat, hogy fotózza le az eredményt már csak azért is, mert ez az első bejegyzésem és szeretném megörökíteni. Ezt mintegy 40 percben teljesítette is, íme a végeredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése