2013. október 18., péntek

Ossobuco-szerűség, avagy szétomlós marhahusi zöldséges-paradicsomos szószban sokáig főzve



Mivel a tegnapi kis történet után nem csökkent a vágyam a meleg, húsos tésztaételek iránt, viszont a darált húst ellőttem a fasírtba, elkezdtem gondolkodni valami szétomlós, paradicsomszószos csodán. A kiindulási alapom az olasz ossobuco volt, ebből gondoltam tovább az én receptemet (na jó, nem aratom le az összes babért egyedül, a férjem javasolta, hogy ha szétomlós husis, paradicsomos mártásra vágyom, nézzem meg az ossobuco receptjét kiindulásnak). Így is tettem, és a végeredmény annyira jó lett, hogy muszáj megőriznem az én verziómat is az utókor számára :):

Hozzávalók:
  • kb 40 dkg marhahús, de szerintem a malacka sem sértődik meg
  • egy közepes méretű sárgarépa
  • egy nagyobb darab zeller (nem kell egy egész zellergumó ehhez a mennyiséghez, csak úgy kb a harmada egy közepes gumónak, de lehet szárzellerből is csinálni)
  • egy nagy vöröshagyma
  • egy konzerv paradicsom, a „darabolt paradicsom paradicsomlében” verzió
  • két gerezd foghagyma
  • bors
  • két babérlevél
  • fél-fél marék friss rozmaring és kakukkfű
  • fél – 1 liter húsleves
  • némi liszt és olaj
  • egy fél citrom leve
  • egy csapott teáskanál cukor
  • kb 1 dl vörösbor (az ossobucoba fehér kell, azzal is biztos finom, nekünk ez volt itthon)
  • apa, aki szórakoztatja a gyereket amíg én reszelek, vagdalok és kimegyek a kertbe fűszerekért (Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor valami játék, amivel a gyerek lefoglalja magát, lehetőleg nagyon színes, izeg-mozog, zenél és verset is mond egyben :D. Nálunk apa csak fél megoldást jelentett ebben az esetben, mert időközben el kellett mennie.)

Elkészítés:
Azzal kezdtem, hogy összeszedtem a konyhai eszközöket a konyha padlójáról, amit a kicsi lányom kipakolt a fiókokból, hogy ne essek át rajtuk főzés közben.
A húst felkockáztam, mintha pörköltet főznék, a hagymát apróra vágtam, a zellert és a sárgarépát nagylyukú reszelőn lereszeltem. A húst összeforgattam a „némi liszttel” és a „némi olajon” megpirítottam, majd kiszedtem az olajból és ugyanebben az olajban kissé megdinszteltem a hagyma-zeller-sárgarépa triót, azaz sofrittot készítettem, mint azt az ossobuconál is kell.
Mikor a zöldségek már nagyjából összeestek és a hagyma megüvegesedett , visszatettem a húst és nyakon öntöttem a vörösborral. Hagytam, hogy az alkohol elpárologjon, majd belegyűjtöttem az összes többi hozzávalót a fazékba a húsleves kivételével, mert azt adagonként adom hozzá mindig, ahogy elfővi a levét. Ha kell, még némi vízzel pótolom a végén. Innentől kezdve már csak szeretgetni kell, nem kell vele egyebet csinálni, csak néha kevergetni, mert hajlamos leragadni, valamint kóstolgatni, hogy igazán ütős és az ízlésünknek megfelelő ízbomba alakuljon ki belőle. A főddögélés kb 2 órán keresztül tartson, ha valakinek több ideje van, mert nem délben kezdett hozzá mint szerény személyem, akár 3 órát is rotyogtathatja.
Ezt az időt remekül kihasználhatjuk arra, hogy előkerítjük a gyermekünk által időközben újra széthurcolt konyharuhákat és egyéb konyhai eszközöket. Történetesen a konyharuhákat a férjem találta meg a nappaliban található pokróctároló fedeles kosarunkban. Ezen felbuzdulva kipakoltuk a kosarat és találtunk még benne egy db gyerekfarmert, egy db vonalzót, két db plüssnyuszit, egy tekercs celluxot és egy kézi habverőt. No comment :D

De térjünk is vissza a főzőcskéhez, hiszen köret is dukál az ételünk mellé. :) Én most linguinit főztem hozzá. Mikor már megpuhult a hús, elkezdtem melegíteni a vizet a tésztának egy nagy, olyan háromujjas csipet sóval, így pont egyszerre lesznek majd készen a raguval (hiszen mi a „szétrágható” állapotnál most nem adjuk fel, sokkal többet szeretnénk a hústól, teljesen szétomlós kockákat sűrű, egynemű, ízes mártásban, ezért ha már puha, még egy kicsit tovább kell főznünk).

A tésztát a zacskón lévő utasítás szerint főztem meg, majd leszűrtem és rákanalaztam a kész ragut.

Összességében egy isteni étel lett, fotó sajnos nem készült róla, mert túl éhesek voltunk és azonnal befaltuk. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése