2014. február 11., kedd

Maradékból lakomát! – Előző napi sült húsból friss saláta, mellé guacamole, pirítós és egy kis történet



Szerény blogomban továbbra is folytatódik a fogyókúrás ételek sorozata. Ma a tegnapról maradt sült hús, a spejzban árválkodó, fogalmamsincsmitkezdjekvele avokádó, a nemrég vásárolt, gyönyörű fej zöldsaláta és a több napos szikkadt, teljes kiőrlésű kenyér között kerestem a kapcsolatot. Meg is találtam. :)

Hozzávalók a salátához:

  • fél fej zöldsaláta
  • fél fej lilahagyma
  • maradék sült hús lebőrözve, kicsontozva (ha szükséges), kb 30 dkg, de maradékról beszélünk, szóval amennyi van :)
  • kb egyharmad avokádó
  • fél pohár natúr joghurt
  • egy evőkanál citromlé
  • másfél evőkanál olíva olaj
  • csipet só és bors


Hozzávalók a guacamoléhoz:

  • az avokádó többi része (kb kétharmada), természetesen nem a héjára és a magjára gondolok :D
  • két-három koktélparadicsom vagy egy közepes paradicsom
  • egy kis gerezd fokhagyma
  • kb egy evőkanál olíva olaj
  • fél citrom leve
  • egy csipet só és bors
  • egy kis fej lilahagyma (vagy egyéb fajta, nem erős hagyma) fele
  • És itt jön a szentségtörés, eredetileg ugyanis egy nagy, piros chilipaprikát kellene beletenni, viszont nekem nem volt itthon, így felhasználtam a megmaradt, kb egyharmad kápia paprikát és őrölt chilit adtam a keverékhez. Így végül is hasonló végeredményt lehet elérni.

Nagyon szeretem, és igazán nagyra értékelem azokat, a napom folyamán bekövetkező ritka, nyugis pillanatokat – mondjuk egy órát – amikor ebéd után a gyermekem alszik, a mosogatógép halkan duruzsolva végzi a dolgát (ami azért fontos és megjegyzendő, mert ez azt jelzi, hogy én már elvégeztem az enyémet), én pedig végre leülhetek egy csésze kávéval (ami mondjuk általában melegített, mert mire a kicsi lányomat ágyba teszem és rendet rakok, szinte mindig kihűl) és élvezhetem a csendet. Ezeket a csendes pillanatokat szoktam legtöbbször a blogírásra fordítani. Kell ennyi feltöltődés az embernek, főleg azért, mert egy ilyen kicsi gyerek mellett két opció lehetséges a számára, azaz inkább három: a gyerek után rohan, a gyerek széjjelhagyott dolgai után rohan, vagy rohanna, de kicsi gyermekének más az elképzelése, így az az érzése, hogy az életben nem fog elindulni sehova, mert mire a gyerekre adja a csizmát, addigra ő leveszi a sálat… Legutóbb, aznap, amikor ebédre a fentebb már beharangozott és rögtön be is következő ételt gyártottam, este egy barátnőm születésnapjára voltam hivatalos. Én mentem egyedül, gyerek nélkül.
-          Tudod, mi a legjobb az egészben? – intéztem a kérdést készülődés közben a páromhoz – Az, hogy nem kell összepakolnom semmit. Csak megfogom a kis retikülömet és beülök az autóba. :)
Ő persze jót derült ezen és nagyban helyeselt, hisz tudja, mit jelent, mikor gyerekkel együtt indulunk valahova. Lehet, hogy én vagyok az, aki túlgörcsöli a dolgot, de általában kétszer szoktam ellenőrizni indulás előtt, hogy megvan-e a kicsi lányom napi komfortját szolgáló dolgok hada a táskában.
A feltételezés - miszerint csak kapom a táskámat és beülök az autóba – viszont igen naivnak és elhamarkodottnak bizonyult, tekintettel, hogy a kulcsomat viszont égen-földön nem találtam. Persze azonnal tudtuk, hogy Hanga keze van a dologban, mert – mint minden gyerek – mániákusan szeret a kulcsokkal játszani és mivel korához képest elég magas kislány, már nem tudjuk úgy tárolni, hogy ne érje el őket. Ezért aztán, mikor úri kedve úgy kívánja, megszerez néhány kulcscsomót, majd a lakás valamely – lehetőleg minél félreesőbb - pontján minden átmenet nélkül elhagyja őket. Most azonban hiába hasaltunk be minden bútor alá és néztünk be minden elképzelhető résbe és fiókba, a történet vége az lett, hogy kénytelen voltam kulcs nélkül távozni, drága férjem meg virraszthatott, hogy beengedjen mikor jövök haza, én pedig, a mintegy 40 perc haszontalan kulcskeresés után mondhatom, kissé elkéstem...
Azt azért nem gondoltuk, hogy a kulcs örökre elveszett, mert már hozzászoktunk, hogy előbb-utóbb minden elő szokott kerülni, ha olykor igen meglepő helyekről is. Ami valójában történt, arra viszont egyikünk sem számított.
Távozásom után férjecském még mindig nem adta fel és tovább folytatta a keresést, kitartóan hasalt a bútorok alatt, kukucskált a résekbe. Hanga meg ment vele és ugyan úgy kitartóan hajlongott, nézett a bútorok alá, mint az apja. Erre párom, egy újabb, csaknem fél óra keresés után, egyszer csak gondolt egy merészet, elővette a meglévő kulcsot és megmutatta Hangának.
-          Hanga, hol van a másik ilyen? – kérdezte tőle.
Hanga erre fogta magát, odarohant az én sporttáskámhoz, ami az előszobában hevert az egyik ülőkén és elkezdett rá mutogatni. Párom kinyitotta a táskát, és ahogy megmoccantak benne a dolgok, láss csodát, megcsörrent benne a kulcs is...
Mint kiderült, a pótkulcs az én sporttáskámban található edzőcipőben volt, és Hanga ezt végig tudta, csak meg kellett volna tőle kérdezni. :D Persze, hogy milyen megfontolásból tette oda, azt valószínűleg soha nem tudjuk meg. :)

Hú, most viszont nagyon elkanyarodtam az eredeti mondandómtól, és Kedves Olvasóm, Te is méltán vonhatsz kérdőre, hogy hát jó, jó, de ez mégiscsak egy gasztroblog, hol van a beígért saláta recept? Teljességgel igazat is adok ebben Neked, de egy belső késztetésnek engedve ezt a kis történetet muszáj volt kiírnom magamból…

Az aznapi saláta elkészítése tehát, csak így, minden átmenet nélkül:

A húst vágjuk falatnyi darabokra, a salátát tépkedjük össze, a lilahagymát szeleteljük fel hajszál vékonyan és az egészet szórjuk egy tálba. A többi hozzávalóból lesz az öntet. Egyszerűen csak dobjuk őket egy turmixgépbe és keverjük simára. Tálalás előtt locsoljuk meg vele a salátát.
A guacamoléhoz az avokádót villával törjük össze, a paradicsomot, a paprikát és a lilahagymát vágjuk nagyon apró kockákra és tegyük az avokádóhoz. A fokhagymát nyomóval törjük össze, vagy reszeljük le és úgy adjuk a masszához. Fűszerezzük és adjuk hozzá az olíva olajat és a citromlevet, majd jól keverjük össze az egészet.
Mi pirítóssal ettük úgy, hogy a guacamoléba mártogattuk a kenyeret és ettük hozzá a salit – nagyon finom az összhatás -, de akkor sem fognak megsértődni ők ketten (mármint a guacamole és a saláta), ha tortillát társítunk hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése