2014. január 3., péntek

Közkívánatra: így készültek a fehér, csillogó karácsonyfadíszek

Többen kérték, hogy - bár nem ehető - írjam meg a blogra, hogy hogyan készítettem a hófehér, csillogó karácsonyfa díszeimet. Hát íme: 

A recept innen származik, nagyon jó a leírás is, tele fázisfotókkal, én nem is tennék hozzá sok mindent.

A hozzávalók és mennyiségek, amit én használtam, ebből több mint 60 db, kb 6-8 cm-es dísz lett:
  • 4 dl szódabikarbóna (kb 8-9 csomag)
  • 2 dl étkezési keményítő
  • 2,5 dl víz
  • én tettem bele még egy teáskanálnyi csillámport is

Elkészítés:

A hozzávalókat öntsük egy lábasba és kezdjük melegíteni. Főzzük-főzzük, egészen addig, amíg össze nem ugrik teljesen. Az oldal krumplipüré állapotot ír végcélnak, én annyit pontosítanék, hogy olyannak kell lennie (vagy egy kicsit még keményebbnek) mint a képviselő fánk égetett tésztája, vagyis egészen addig főzzük, amíg a massza egy gombóccá össze nem áll, el nem válik az edény oldalától és ha keverni próbáljuk, csak görög körben a lábasban. 

Ezután rögtön be kell szorosan csomagolni és hagyni kell kihűlni. Én először tányérra tettem és folpackkal letakartam, de a fólia alatt, ahol a massza nem ért sem a tányérhoz, sem a fóliához, elkezdett száradni a felülete, szóval a legjobb, ha teljesen szorosan begöngyöljük a folpackba és így hagyjuk kihűlni.

Ha kihűlt, vékonyan szórjuk be keményítővel a felületet, ahol kinyújtjuk és lehet szaggatni. A felfüggesztéshez a lyukakat szívószállal a legegyszerűbb megcsinálni.

Végül csak sütőpapíron hagytam őket száradni. (Naponta kétszer megforgattam őket, hogy egyenletesen száradjanak.) Kb két nap alatt száradnak ki teljesen és száradás közben is sokat fehérednek.
 

KÉSZ! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése